מה היה קורה לו נסעת ברכב שלך, מקשיבה לרדיו והיית מתחילה לפעול לפי כל מה שמתרחש שם?

לו החלטת איך לנסוע לפי מה שאומרים בשיר הנוכחי שהעורך החליט עליו? אם היית מתחילה להרגיש את הרגשות שהשיר מדבר עליהם באמונה שלמה שהם שלך? מצחיק אה? האמת שזה בטח היה עצוב ואפילו מסוכן!

אם השדרן ברדיו היה מציע לכולם לפרק את מערכות היחסים שלהם, אם שיר של זמר מתוסכל או פסיכופט היה מדבר על התאבדות, או פגיעה באחר ואת היית רצה לבצע את מה שנאמר שם. נשמע לך הזוי? שואלת את עצמך למה אני מעלה את המטאפורה הביזארית הזאת?

זה מפני שהיא לא ביזארית כלל, זה ממש מה שרוב האנושות עושה כל הזמן… יושבת בכלי הרכב הנפלא שלה (הגוף האנושי), מקשיבה לרדיו (המחשבה הכאוטית שלנו), ומקבלת החלטות מתוך מה שהיא שומעת שם.

המיינד שלנו הוא כלי נפלא. לתקשורת בנינו, למחקר, כימות והשוואה. המחשבה שלנו יכולה להיות בידור מצוין ומקור אינסופי ללמידה. אבל המחשבה איננה “שלנו”, היא ממש כמו רדיו שקולט גלי קול מהסביבה, היא משתנה כל הזמן ויש לה אספקטים שונים, חלקים מחוברים למידעים נפלאים וחלקם אינם אלא אינספור התניות שלמדנו בחיינו.

לצערנו החלק לו אנחנו מקשיבים רוב הזמן כסמכות הוא החלק המותנה והוא מנהל אותנו, מקבל החלטות לגבי החיים שלנו מתוך אותן ההתניות, מהמקומות בתוכנו שמושפעים מהסביבה ויוצרים בנו אי נוחות- פחד, לחץ, כאב ועוד.

הנה האמת – המחשבה שלנו בשום אופן איננה כשירה לנהל את החיים שלנו. תכל’ס, כל המורים הרוחניים אי פעם אמרו לנו את זה באופן כזה או אחר חלקם אפילו נתנו לנו כלים איך לנסות להפסיק להקשיב לה, ושיטה אחת הגדילה לעשות ואמרה בפרוש: המחשבה היא לא הסמכות שלכם.

השיטה הזאת מסבירה לנו באופן ברור את המכניקה של כלי הרכב שלנו, איך הגוף – מחשבה – רגש הספציפיים שלנו פועלים, והיא נותנת לנו אסטרטגיה לקבלת החלטות שלא מתוך המחשבה, ספציפית מתוך מבנה שלנו, ומכוונת אותנו לסמכות הפנימית שלנו, למקום בתוך הגוף שלנו שמחובר לתכנית ויכול לקחת למסלול הנכון.

לשיטה הזאת קוראים “העיצוב האנושי” (היומן דיזיין), והיא לימדה אותי להפסיק לפעול מתוך הרדיו שמדבר בכלי הרכב שלי, מאז אני הרבה יותר נהנית מהנסיעה ואפילו מהנוף… מבטאת את מי שאני באמת, וחיה את החיים נכון, באופן שמדייק את עצמו עוד ועוד כל הזמן.

אני כל כך אוהבת את הידע הזה, את היישום שלו ואת ההשלכות מרחיקות הלכת שלו על מי שמתנסה בו. אני כל כך אוהבת ללמד את הידע הזה ולראות אנשים מתעוררים וצומחים אתו!

מאמרים מומלצים

×